Jak wcześnie wstawać

by Mauvelous

Jeżeli chcecie być produktywni, to wstawanie rano jest jedną z najlepszych możliwości. Nie tracimy czasu, możemy zrobić o wiele więcej rzeczy w ciągu dnia i zazwyczaj mamy też więcej energii. Jeśli narzekacie na brak czasu to można go sobie „dorobić” właśnie poprzez wcześniejsze wstawanie.

WIECZÓR PRZED

Jednym z głównych powodów niechęci do porannego wstawania jest po prostu niewyspanie. Dużo osób ma problem z zasypianiem. Można tutaj spróbować picia herbat ziołowych przed snem, używania kosmetyków lub mgiełek lawendowych lub korzystania z aplikacji ułatwiających zasypianie. Bardzo ważne jest też nieużywanie sprzętów, które emitują niebieskie światło, np. telewizor, komputer, telefon (w iPhonie jest funkcja włączenia światła żółtego), przynajmniej pół godziny przed pójściem spać. Światło to nas pobudza przez co o wiele trudniej jest zasnąć. Dobrym sposobem jest wyłączenie wszystkiego, a następnie wzięcie kąpieli lub zabranie się za czytanie. Nasze oczy w tym czasie zdążą się zmęczyć, wyciszymy się i o wiele łatwiej będzie nam zasnąć. Fajnym pomysłem jest też relaks poprzez aktywność fizyczną. Joga czy rozciąganie przez snem może pomóc.

RUTYNA

Super sposobem, który mi pomógł, jest chodzenie spać i wstawanie codziennie o tej samej godzinie. Organizm się przyzwyczaja, dzięki czemu szybciej zasypiamy o naszej porze i łatwiej wstajemy rano. Przeciętnie potrzebujemy 7-9 godzin snu na dobę, dlatego jeżeli chcemy wstawać codziennie o 7:00, najlepiej gdy będziemy się kłaść o którejś z godzin pomiędzy 22:00-24:00.

BUDZIK

Jeżeli dotąd wstawaliście o 9:00 a chcecie o 6:30 to przestawienie budzika o 2,5h wcześniej nie jest dobrym pomysłem. Najlepiej ustawiać budzik o 15 min wcześniej o parę dni, powoli przyzwyczajamy się do wcześniejszej pory. A teraz: koniec z włączaniem drzemek w telefonie. Jak temu zapobiec? Połóżcie telefon czy budzik na końcu pokoju, będziecie musieli wyjść z łóżka, żeby go wyłączyć, a właśnie o to nam chodzi.

PORANEK

Pierwszą rzeczą jaką zrobicie po wstaniu powinno być pościelenie łóżka. Przynajmniej będziecie mieli pewność, że już do niego nie wrócicie. Następnie dobrze jest wypić szklankę wody, pobudzi, a dodatkowo nawodni organizm. Polecam też otworzenie okna.

Trzeba też pamiętać, że to wy sami musicie chcieć wcześnie wstawać, być bardziej produktywni, bo bez motywacji długo to nie potrwa, a przecież nie o to nam chodzi.